Przedszkole Miejskie nr 1 Morskie Skarby

Grupa "Rybacy" na VI tydzień

Zajęcia od 27 - 30.04.2020 r.

27.04.2020 r.  Poniedziałek    

 

Temat:  Idziemy na baśniowy bal.

Cele:

• Zna zasady korzystania z książek
• Rozwiązuje zagadki na temat baśniowych postaci, podaje tytuł książki z jakiej pochodzą
• Zna historię powstawania książki
• Potrafi wymienić zawody związane z powstawaniem książki
• Tworzy zakładki do książek

 

1. W kąciku książki” – rozmowa o książce, jak z niej korzystać.

Witaj, dzisiaj przeniosę cię w świat książek. Proszę powiedz: Co to jest książka?  Co książka w sobie mieści? Czego można dowiedzieć się z książki?  Czy książka lubi jak się o nią dba? Jak powinniśmy korzystać z książek? 

Widzę, że masz dużą wiedzę na ten tematUśmiech

Zobacz co na to inne dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=PU2HkdMOBo0

A jak ty korzystasz z książek? Spróbuj wykonać prace porządkowe w swoich książkach. Poprzecieraj książki ściereczką z kurzu, poukładaj je na półkach. Jeśli znajdą się  jakieś zniszczone, postaraj się je naprawić – taśmą klejącą sklej podarte kartki, uszkodzone okładki, książkę także możesz zabezpieczyć przed uszkodzeniami oprawiając ją w okładkę – poproś o pomoc rodzica!

Zastanów się co można zrobić, aby ograniczyć niszczenie książek. Przypomnij sobie zasady korzystania z książek:   

- przed oglądaniem myjemy ręce

- nie zaginamy rogów książki

- podczas czytania nie jemy posiłków

- do zaznaczania strony na której kończymy, używamy zakładki

- książki wypożyczone z biblioteki oddajemy w ustalonym czasie.

 

2. Baśniowy bal –  rozwiązywanie zagadek o postaciach  bajkowych.

Zwierzę słynne po wsze czasy

Z tego, że nosi obcasy.   (Kot w butach)

 

Żona elfa, wcześniej kreta

Kieszonkowa to kobieta,

Nie większa od naparsteczka, a jej imię to…..     (Calineczka)

 

Domek w głodnych buziach znika,

Bo to chatka jest z piernika.

Jej mieszkanka tym się chlubi,

Że ogromnie dzieci lubi.   (Baba – Jaga)

 

Nie ma schodów, ni drabiny

Tylko warkocz zamiast liny

I pod wieżą wąska ścieżka.  

Kto na szczycie wieży mieszka?   (Roszpunka)

 

Mama kaczka aż się zlękła

Bo skorupka nagle pękła

I pokraka wyszła z jajka.

Czy już wiesz, jaka to bajka?   (Brzydkie kaczątko)

 

Super – wiedziałam, że odgadnieszUśmiech

 

Następnie pokoloruj postacie z bajek i połącz bohaterów z tej samej bajki w kartach pracy (ćw. 1 str.18)

 

3. Jak powstaje książka

Przygotowałam dziś dla ciebie kilka filmików na temat książki, dowiesz się jak powstaje książka i ile osób jest zaangażowanych w powstanie książki. Jeśli będziesz miał/a jakieś pytania, porozmawiaj o nich z rodzicem, na pewno wszystko ci wyjaśniUśmiech

Jak powstaje książka - https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8

oraz https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

Miłego oglądania Uśmiech

 

Na koniec pośpiewajmy razem Uśmiech https://www.youtube.com/watch?v=PQIUum3zDfY

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wtorek 28. 04. 2020r.

 

Temat: Opowiadamy nasze ulubione bajki

 

Cele

Dziecko:

  • rozpoznaje poznane litery

  • wyszykuje w książkach ilustracje związane z określonym tematem

  • przyporządkowuje literę do obrazka

  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach



Co będzie potrzebne:

  • książka część 4

  • kredki

  • karteczki samoprzylepne

  • książki o zwierzętach

  • swobodny strój

 

1. Zwierzęcy alfabet.

Obejrzyj film przypominający litery, które poznałeś (aś)

https://www.youtube.com/watch?v=B4ntk0ljHI8 

 

 

2. Wyszukaj w swoich książkach o zwierzętach 5 ulubionych zwierząt.

  • nazwij je

  • nazwy zwierząt podziel  na sylaby 

  • nazwij literę, która jest pierwsza w nazwie wybranych zwierząt

  • napisz na samoprzylepnej karteczce daną literę i przyklej przy odpowiednim zwierzaku

  • np. tygrys, sylaby: tyg  rys, pierwsza litera: t

Brawo.

 

 

3. Zadania w książce:

  • otwórz książkę na stronie 20 (oczywiście samodzielnie)

  • wykonaj zadanie 1 i 2.

 

 

4. Zabawa ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

Super taniec.

 

 

5. Zadania w książce 

  • otwórz książkę na stronie 21

  • wykonaj zadanie 1 i 2.

Dobra robota, należy Ci się trochę przyjemności. Obejrzyj razem ze mną bajkę, którą bardzo lubię.

https://www.youtube.com/watch?v=zbqjeazvuJY 

 

  1. Jaka jest Twoja ulubiona bajka?

Zrób do niej ilustrację i poproś rodzica o wysłanie zdjęcia.

 

 

Alafabet  -  "Zwierzęta"

https://www.youtube.com/watch?v=B4ntk0ljHI8 



 Tańczymy
https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

29.04.2020 r. Środa    

 

Temat:  Czytamy nasze ulubione bajki.

 

Cele:

 

  • Opowiada o swoich ulubionych książkach, bohaterach bajkowych

  • Dzieli się wrażeniami na temat przeczytanych książek

  • Czyta napisy, przelicza sylaby

  • Układa opowiadanie z podanych wyrazów

  • Zna różne rodzaje książek

  • Tworzy własne zakładki do książek

 

  1. „Moja ulubiona książka” – swobodne rozmowy dziecka na temat książek.

Opowiedz o swoich ulubionych książkach, podaj ich tytuł, imię głównego bohatera. Opowiedz o czym jest ta książka, bądź najciekawszą przygodę jaka się wydarzyła. A czy znasz może autora tej książki?  Kto z dorosłych czyta tobie najczęściej?  A o jakiej porze dnia? Czy lubisz, jak dorośli czytają ci książki? Jak się wtedy czujesz? 

 

Wiesz, ja też uwielbiałam czytać książki, tak samo jak ty.Uśmiech

 

Posłuchaj teraz książki bez obrazków, tak bez obrazków.

https://www.youtube.com/watch?v=y9sqfepiFgM

 

 

  1. „W królewskiej bibliotece” –  zabawa dydaktyczna, poznanie różnego rodzaju książek.

Dobrze wiesz, że w bibliotece jest bardzo dużo książek, ale czy tylko książek? Oczywiście, że nie. Znaleźć można także inne rodzaje książek. Czy wiesz jakie?  Dokładnie  tak, wśród nich są bajki, komiksy, powieści, książki popularnonaukowe, encyklopedie, słowniki, informatory, atlasy.  Poproś rodzica, aby opowiedział ci  jakie mają cechy charakterystyczne te książki. Np.:

 - bajki – skierowane są do najmłodszych odbiorców, do dzieci i mają dużo ilustracji.

 - komiksy -książki z dużą ilością obrazków i małą ilością tekstów, a teksty zazwyczaj są    umieszczane w dymkach.

 - powieści – są to grube książki z dużą ilością tekstu, zazwyczaj nie mają ilustracji.

 - książki popularnonaukowe – to książki, z których czerpiemy wiedze…

 

Następnie proszę otwórz karty pracy (ćw. 1 i 2 str.22).

 

Rysuj zamek księżniczki po śladzie oraz wklej księżniczkę i rycerza. Spróbuj przeczytać wyrazy znajdujące się w murach, a następnie samodzielnie podziel wyrazy na sylaby – ile słyszysz?  Spróbuj opowiedzieć historyjkę o księżniczce i rycerzu, wykorzystując wszystkie wyrazy z zamku. Następnie otocz odpowiednimi pętlami wyrazy. 

 

Bardzo dobrzeUśmiech

 

W kolejnym zadaniu wysłuchaj wierszyka, spróbuj go zapamiętać i powtarzać podczas rysowania łódek i krasnoludków.

 

Super, świetnie ci poszłoUśmiech

 

 

  1. „Zakładka do książki”

Wszyscy lubimy zajęcia plastyczne i dziś przygotowałam dla Ciebie, abyś wykonał/ła swoją zakładkę do książki. To Ty zdecyduj z czego ją wykonasz i jak będzie wyglądała, czym ją ozdobisz. Zakładkę możesz wykonać i komuś ją podarować. 

 

Podsyłam Ci kilka linków z propozycjami:

https://www.youtube.com/watch?v=BWY8UkxllWA

https://www.youtube.com/watch?v=jZMo422tzyw

 

Poprosimy o zdjęcia. Powodzenia Uśmiech

 

  1. Na koniec zatańczmy razem Uśmiech  https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

oraz posłuchaj bajki o Piotrusiu https://www.youtube.com/watch?v=jSQo_anbWMU

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

Czwartek, 30.04.2020 r.



Temat: Z wizytą w bibliotece

 

Cele 

Dziecko:

  • wie jak należy zachować się w bibliotece

  • dodaje w zakresie 10

  • rozwiązuje zadania z treścią

  • tworzy zakładkę według własnego pomysłu

 

Co będzie potrzebne:

  • książka część 4

  • ołówek

  • kredki

  • liczmany (mogą być zapałki, koraliki itp..)

  • brystol lub inny sztywny papier

  • nożyczki

  • klej

  • kolorowy papier

 

 

1.Wycieczka do biblioteki. 

Obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=H5n-b0dnSXQ  

 

Odpowiedz na pytania:

  • Kto wypożycza książki?

  • Co trzeba zrobić, aby móc korzystać z biblioteki?

  • Czym różni się biblioteka od księgarni?

 

Brawo. Masz dużą wiedzę dotycząca funkcjonowania biblioteki.

 

 

2.Liczymy książki. 

Otwórz książkę na stronie 24 (poradzisz sobie sam)

Wykonaj zadanie 1 str.24 i 1 str.25

Dobra robota.

 

 

3.Zadania z treścią. 

Rozwiązuj zadania. Zwróć uwagę na udzielanie pełnej odpowiedzi.

  • Mam 9 książek, wypożyczyłem (am) jeszcze 1. Ile teraz mam książek?

Dziecko odlicza 9 liczmanów, dokłada 1i przelicza wszystkie. Jeżeli potrafi dokonać obliczeń w pamięci to liczy pamięciowo.

Odp. Teraz mam 10 książek.

 

  • Ola ma w swojej biblioteczce 10 książek, ale 5 pożyczyła Basi. Ile Ola ma teraz książek? 

Dziecko odlicza 10 liczmanów, odejmuje 5 i przelicza pozostałe. Jeżeli potrafi policzyć w pamięci, proszę pozwól.

Odp. Ola ma teraz 5 książek.

 

Kochany rodzicu poproś dziecko, aby ułożyło zadanie dla Ciebie.

 

 

4.Zabawa z dodawaniem 

.https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-w-zakresie-10_1_4

Ile ananasów zebrałeś (aś)?

 

 

5.Zakładka do książki.

Czy wiesz do czego służy zakładka do książki?

Oczywiście do zaznaczenia miejsca w książce (np. tego gdzie skończyliśmy czytać lub tego gdzie jest np. ciekawa ilustracja). 

.https://www.google.com/search?q=zak%C5%82adka+do+ksi%C4%85%C5%BCki+zdj%C4%99cia&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=7bBQLC2Ma4H6kM%253A%252CfOow4BT1VDgNxM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRGAVwB67tQskiN9oBLDOFrhunGMQ&sa=X&ved=2ahUKEwjXk8zQrI3pAhWFyKYKHc0ACD8Q9QEwAXoECAoQEw#imgrc=-ycuNLwzmbbxlM 

 

Obejrzyj przykładowe zdjęcia zakładek i wykonaj swoją według własnego pomysłu.



Do zobaczenia.