Przedszkole Miejskie nr 1 Morskie Skarby

Grupa "Rybacy" na VIII tydzień

Zajęcia od 11 - 15.05.2020 r.

11.05.2020 r.  Poniedziałek

 

Temat:  Moja mama ratowniczka.

Cele:

  • Odczuwa nastrój muzyki i odzwierciedla go w tworzonych opowiadaniach, gestach, ruchach

  • Uważnie słucha czytanego tekstu, wypowiada się na temat opisanych w nim zdarzeń

  • Wypowiada się na temat własnych relacji ze swoją mamą

  • Rozwija myślenie twórcze

  • Układa obrazki historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń

  • Tworzy wzory, upominki z masy solnej

 

  1. „O czym opowiadały kwiaty na majowej łące” – improwizacje ruchowe do muzyki. 

Zapraszam cię teraz do zabawy ruchowej przy muzyce Ludwiga van Beethovena „Sonata księżycowa”. https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA

Pomyśl sobie, że jesteś kwiatem. Twoimi płatkami będą wstążeczki z kolorowej bibuły, trzymane w dłoniach. Zabawa polega na tworzeniu opowieści o kwiatach.

Rodzic włącza muzykę i…  rozpoczyna snuć opowieść:

Wieczorem wszystkie kwiaty zasnęły na łące (dziecko robi przysiad, głowa schowana w kolanach, ręce na głowie)

Rankiem powoli podnosiły swoje kielichy, aby przywitać nowy dzień (dziecko powoli rozchyla ręce, podnosi głowę)

Wiaterek kołysał ich delikatnymi łodyżkami (dziecko kołysze się na prawo i lewo z rękami rozchylonymi na boki, lekko potrząsa wstążkami)

Wiatr był coraz mocniejszy (dziecko pochyla się w różnych kierunkach, macha wstążkami w górze)

Kwiaty lubią taki taniec z wiatrem (dziecko obraca się wkoło własnej osi z rozpostartymi rękami)

 

Dziecko może uruchomić swoją wyobraźnię i wymyśleć kolejną opowieść. Opowieść może mieć tytuł np. „Co przydarzyło się stokrotce na łące?”, albo „”O czym szumiały drzewa w lesie? ".

Miłej zabawy i ciekawych opowieści Uśmiech

 

  1.  „Jak mama uratowała księżyc” – słuchanie opowiadania, zabawy językowe i logiczne.

Wysłuchaj opowiadania J. Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”

https://www.youtube.com/watch?v=pzT7QEVBIaI

 

Następnie opowiedz co się wydarzyło. W jaki sposób mama uratowała księżyc?  Jak mu pomogła?  A jak myślisz:  

Co by było, gdyby mama nie pomogła księżycowi? 

Czy mamy są naszymi ratowniczkami? 

W jakich sytuacjach nas ratują, kiedy nam pomagają?  

Czy dzieci też mogą być ratownikami dla swoich mam?

Czy mogą im pomagać?

A ty w czym pomagasz swojej mamie i w jaki sposób?    Myślę, że tak

Posłuchaj teraz pięknej piosenki o mamie, o Twojej mamie

https://www.youtube.com/watch?v=UWKLegK7rtQ

 

  1. „Co robi mama” – ćwiczenia w kartach pracy.

Otwórz karty pracy (ćw.1 str. 34). Przyjrzyj się historyjce obrazkowej i opowiedz co przedstawiają obrazki. Uporządkuj kolejność przedstawionych zdarzeń i ponumeruj obrazki. 

Następnie przejdź do ćw.1 str. 35.  Uważnie obejrzyj kwiaty będące wzorem do kolorowania, zgodnie z nim pokoloruj bukiety kwiatów. Dopasuj odpowiedni bukiet do mamy zgodnie z opisem. 

Świetnie ci poszło Uśmiech  

 

  1. Na koniec praca plastyczna - „Dla mamy, na szczęście” 

Z pomocą rodzica przygotuj masę solną. Może być kolorowa – jeśli dodasz odrobinę farbki/barwnika. Chciałabym abyś wykonał/ła upominek dla mamy, taki na szczęście. Pomysł na upominek zostawiam Tobie. Podpowiem tylko, może to być np.: serduszko, słoń, koniczynka…  Jeśli miałby to być wisiorek – pamiętaj o dziurce na sznurek, wstążkę. 

Powodzenia – na szczęścieUśmiech

Na koniec poproszę o zdjęcia na maila – dziękuję

 

A teraz trochę poskaczemy w rytm muzyki, możesz zaprosić także mamę i tatę Uśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=wpz36D0WaDg

 

 

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Wtorek, 12. 05. 2020 r.

 

Temat: Moja mama czarodziejka

 

Cele

Dziecko: 

  • tworzy obrazki z nitek

  • wyjaśnia, co to jest zarozumiałość

  • prawidłowo reguluje oddech, aby przy jego pomocy wytworzyć bańkę mydlaną

  • wypowiada się na temat wspólnych zabaw z mamą

  • wykonuje zadania zgodnie z przeczytaną instrukcją

  • wykonuje pudełko na prezent techniką origami 

 

Co będzie potrzebne:

  • kolorowe nitki (kawałki włóczki)

  • klej 

  • pędzelek lub patyczek do kleju

  • nożyczki

  • biały i kolorowy papier (w przypadku braku kolorowego, dziecko może samo pomalować białą kartkę w dowolny sposób)

  • płyn do naczyń (do zrobienia płynu do baniek mydlanych)

  • woda

  • słomka (może być przyrząd do baniek)

  • ołówek

  • kredki

  • książka część 4

     

     

1. Obrazek nitką malowany

Potrzebujemy kawałki kolorowych nitek, białą kartkę papieru, nożyczki, klej, pędzelek lub patyczek.

Bardzo proszę: najpierw ułóż swoją kompozycję z nitek na kartce, a dopiero później przyklej nitki. Nitki można przyklejać na dwa sposoby:

    1. Smaruj klejem kartę i przyklejaj nitki

    2. Włóż nitkę do kleju i przyklej do kartki

Piękny obrazek.

 

2. Jak nasza mama odczarowała wielkoluda

Joanna Papuzińska „ Nasza mama czarodziejka”

Wysłuchaj uważnie opowiadania:

https://www.youtube.com/watch?v=_rAdsxRKZvg  

Odpowiedz na pytania:

  1. Kim był wielkolud?

  2. Dlaczego chłopiec stał się wielkoludem?

  3. Jak mama odczarowała wielkoluda?

  4. Jaki sposób znalazła mama, aby jej dzieci nie były zarozumiałe?

Brawo. Uważnie słuchałeś (aś)

Opowiedz w co lubisz się bawić ze swoją mamą.

 

 Teraz poproś rodzica, aby pomógł przygotować płyn do baniek, weź słomkę i wydmuchaj odrobinę zarozumiałości.

 

3. Praca w książce.

Otwórz książkę na stronie 36 

Wykonaj zadanie 1 i 2.

Teraz zgodnie z instrukcją pokoloruj portret mamy na stronie 37.

 

4. Pudełko na prezent.

Wiem, że wczoraj starałeś (aś) się wykonać upominek dla mamy z masy solnej.

Prezent należy ładnie zapakować. 

Weź kolorowy papier i zgodnie z instrukcją podaną w filmie wykonaj pudełko (może być bez przykrywki).

https://www.youtube.com/watch?v=-lG3T_7wOiY 

Jakie piękne...

 

5. Poruszaj się.

https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8&list=PLQBt82zcfRIKC1YS_lfK4LC7PUu-mcRKL 

 

Proszę o wysłanie zdjęcia do tableau. Zdjęcie wykonane w domu (tak jak legitymacyjne) należy wysłać na adres e mail udostępniony na stronie.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

 

13.05.2020 r.  Środa

 

Temat:  Moja mama jubilatka.

Cele:

  • Sprawnie posługuje się pojęciami oznaczającymi kierunki w odniesieniu do osi własnego ciała, położenia względem siebie innych obiektów

  • Uważnie słucha czytanego tekstu

  • Próbuje czytać wyrazy, porządkuje je do podanej kategorii

  • Kształci poczucie rytmu

  • Kształci sprawność fizyczną

 

  1. „Misie małe do uszka szeptały” – ćwiczenia orientacji przestrzennej.

Do zabawy potrzebujesz zabrać swojego misia – może być ten, który towarzyszył ci w przedszkolu. Dzisiaj poćwiczysz i utrwalisz sobie kierunki. Zaczynamy!

Proszę posadź misia przed sobą, posadź misia za sobą.

Posadź misia na krześle, a teraz misia posadź pod krzesłem.

Posadź misia na parapecie z prawej strony okna.

Posadź misia z lewej strony okna.

Posadź misia obok siebie, a teraz misiu jest nad Tobą.

Poproś misia aby dotknął Twojego prawego uszka, a teraz Twojej lewej nogi.

Na koniec pomachaj do misia swoją prawą rączką!

Świetnie ci poszłoUśmiech

 

  1.  „Czar dla mamy” – słuchanie opowiadania, rozmowa na temat jego treści.

Wysłuchaj opowiadania J. Papuzińskiej „Czar dla mamy”

https://www.youtube.com/watch?v=wzcZPsNyaic

Następnie opowiedz co się wydarzyło. 

Jaką niespodziankę przygotował syn dla mamy?

Jak cała rodzina spędziła imieniny mamy?

A jaki jest zwyczaj obchodzenia urodzin lub imienin Twoich członków rodziny?

Jak ty spędzasz dzień swoich urodzin?

Myślę, że bardzo radośnie, z przepysznym tortem i niespodziankami 

 

  1. „Mamo, mamo coś ci dam” – praca z książką.

Otwórz karty pracy (ćw. 1,2 str. 38).  Obejrzyj obrazek domu na drzewie. Narysuj po śladzie drzewo, domek i szczeble drabiny. Następnie spróbuj odczytać samodzielnie bądź z pomocą rodzica wyrazy znajdujące się na szczeblach drabiny. Pokoloruj na zielono tylko, które oznaczają członków rodziny.

W ćwiczeniu 2 posłuchaj i powtórz kilka razy wierszyk. Następnie narysuj rytm z serduszka i róży. 

Bardzo dobrze sobie radzisz Uśmiech

 

  1. „Moja mama” – wysłuchaj teraz kilka razy piosenki, spróbuj zaśpiewać ją razem ze mną.

https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE

Super, szybko zapamiętujesz tekst piosenki Uśmiech  

 

  1. Super zabawa – to świetna sprawa!

Zapraszam cię teraz do zabaw gimnastycznych, spróbuj wykonać jak najwięcej ćwiczeń            https://wordwall.net/resource/1116960/gimnastyka/gimnastyka-dla-misia

 

Przesyłam ci dodatkowo kilka linków do zabaw matematycznych:  

https://www.matzoo.pl/zerowka/pory-roku_48_332

https://www.matzoo.pl/zerowka/dni-tygodnia_48_340

https://www.matzoo.pl/zerowka/polozenie_47_325

 

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Czwartek, 14. 05. 2020 r.

 

Temat : Moja mama detektyw

 

Cele

Dziecko:

  • wyciąga wnioski na podstawie treści wysłuchanego tekstu

  • porusza się według podanej instrukcji

  • nadaje znaczenie cieniom

  • określa, ile elementów w zbiorze brakuje do wskazanej liczby

  • określa kierunek na kartce

 

Co będzie potrzebne:

  • lampka (proszę ją ustawić w zaciemnionym pomieszczeniu, gdzie będzie dostępna ściana lub zawiesić prześcieradło)

  • dowolna zabawka

  • kartki z narysowanymi strzałkami

  • kredki

  • książka część 4

 

1. „ Jak nasza mama szukała złodzieja”- opowiadanie J. Papuzińskiej.

Wysłuchaj uważnie.

https://www.youtube.com/watch?v=nZAMJjDYSvY  

Odpowiedz na pytania:

  • Kto to jest detektyw?

  • Dlaczego mama była jak detektyw?

  • Komu był potrzebna pomoc detektywa?

 

2. Zabawa cieniem

Włącz przygotowaną lampę, tak by światło było skierowane na ścianę. Ustaw się w taki sposób, by cień twoich rąk był widoczny na ścianie. Układaj ręce w różny sposób. 

Poproś rodzica, aby odgadł co przypomina cień, który pokazujesz.

Teraz zamieńcie się rolami.

 

3. Odszukaj zaginioną zabawkę.

Pamiętasz naszego robota? Jeździł tak, jak go zakodowałeś za pomocą strzałek. Teraz Ty będziesz musiał (a) odnaleźć drogę do ukrytej zabawki poruszając się zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałki ułożone przez rodzica.

Kochany rodzicu, proszę ukryj zabawkę (pokaż dziecku jaka to będzie zabawka) i wskaż do niej drogę przygotowanymi strzałkami. Umów się ile kroków w danym kierunku ma iść dziecko. Pozwól odnaleźć zabawkę samodzielnie. Możecie zamienić się rolami.

.

 4. Zadania w książce

Otwórz książkę na stronie 40.

Wykonaj zadanie 1.

Wykonaj zadanie 1 i 2 ze strony 41.

 

5. Poćwicz trochę.

 Kinezjologia edukacyjna jest nazywana gimnastyką mózgu. Zachęcam do ćwiczeń.

.https://www.youtube.com/watch?v=h_ytkXXm-YE

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

 

15.05.2020 r.  Piątek

 

Temat:  Razem z moją mamą.

Cele:

  • Doskonali zmysły dotyku i słuchu

  • Nawiązuje dobre relacje z rodzicem

  • Tworzy rymy do podanego wyrazu, podaję głoskę wyrazu w nagłosie

  • Tworzy i nadaje znaczenie cieniom

  • Wykonuje prace plastyczne, świetlne obrazki

 

  1. „Wierszyki - masażyki” – ćwiczenia i doskonalenie zmysłów.

Do zabawy zaproś mamę bądź tatę. Pamiętasz nasze masażyki Uśmiech  tak tak dziś pobawisz się w tą zabawę z rodzicem. Usiądźcie wygodnie, dziecko przed rodzicem (później można się zamienić) i zaczynamy:  

(rodzic wypowiada tekst i według instrukcji wykonuje masażyk dziecku)

 

Słoń na wycieczce

Szedł sobie słoń na wycieczkę, (z wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
z tyłu na plecach miał teczkę, (rysujemy palcem prostokąt)
nos długi – trąbę słoniową (rysujemy trąbę)
i kiwał na boki głową. (ujmujemy ciało dziecka i lekko kołyszemy na boki)
Wolno szedł słonik, szurając nogami jak wielkie kloce. (naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
Tak ociężale jak… słonie (naciskając dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry)  szedł sobie wolniutko po drodze.

 

Pizza

Najpierw sypiemy mąkę (Przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni)
i zgarniamy ją (brzegami obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające),
lejemy oliwę (rysujemy palcem falistą linię),
dodajemy szczyptę soli (lekko je szczypiemy)..  no… może dwie, trzy.
Wyrabiamy ciasto (z wyczuciem ugniatamy boki dziecka),
wałkujemy (wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści w górę i w dół),
wygładzamy placek (gładzimy plecy) i na wierzchu kładziemy:
pomidory (delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki),
krążki cebuli (rysujemy koła),
oliwki (naciskamy palcem w kilku miejscach),
później … (dziecko samo wymyśla co dodajemy do pizzy),
posypujemy serem (szybko muskamy po plecach opuszkami palców obu dłoni)
i… buch! do pieca (Przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji).
Wyjmujemy i kroimy: (Kroimy plecy brzegiem dłoni)
dla mamusi, dla tatusia, dla babci, dla brata
dla Matyldy… a teraz (dziecko wymyśla, dla kogo jeszcze będą kawałki pizzy).
Polewamy keczupem (kreślimy palcem na plecach linię z pętelkami)
i… zjadamy… mniam, mniam, mniam.

Świetna zabawa Uśmiech

 

  1.  „Teatrzyk cieni” – zabawa w teatr, tworzenie własnego opowiadania.

Zaproś mamę do zabawy. Wymyślcie opowiadanie, wytnij różne sylwety i stwórz kukiełki, które wystąpią w waszym teatralnym przedstawieniu cieni. Spektakl przedstawcie wykorzystując lampkę, latarkę i ekranu ( np. ściana).  A na przedstawienie zaproś resztę członków rodziny!

Powodzenia Uśmiech

 

  1. W domu u Kuby” – praca z książką.

Otwórz karty pracy (ćw. 1 str. 39).  Z pomocą rodzica przeczytajcie tekst o tym co działo się u Kuby w domu. Odpowiedz na pytania pod tekstem, zdanie połącz odpowiednią osobą.

Bardzo dobrze Uśmiech

 

  1. „Świetlne obrazki dla mamy” – praca plastyczna. 

Do pracy potrzebne będą ci kolorowe mazaki, kilka rolek po papierze toaletowym, folia kuchenna bądź taśma klejąca, gumki najlepiej recepturki. Obejrzyj filmik i wykonaj świetlne obrazki według instrukcji. Obrazki z latarką zaprezentuj mamie i tacie.

https://www.youtube.com/watch?v=T-Pt0hisSSw

Jeśli chcesz zrób zdjęcie prześlij do nas 

Powodzenia Uśmiech

 

Super zabawa – to świetna sprawa!

Dzisiaj przesyłam ci opowiadania Skrzata Borówki:

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4&feature=youtu.be

oraz piosenkę na radosny dzień 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=83&v=-tmty6AktTg&feature=emb_title