Przedszkole Miejskie nr 1 Morskie Skarby

Grupa "Rybacy" na XI tydzień

Zajęcia od 1 - 05.06.2020 r.

 01.06.2020  PONIEDZIAŁEK

 

Temat: Święto dzieci.

 

Cele

Dziecko:

-wyszukuje różnice i podobieństwa między dziećmi na podstawie wysłuchanego tekstu

-wymienia przysługujące mu prawa

-poznaje organizacje pomagające dzieciom 

-rozwija umiejętności wokalne

   

„PIERWSZEGO CZERWCA, JAK WSZYSTKIM WIADOMO,

DZIEŃ WSZYSTKICH DZIECI

A WIĘC PRZESYŁAMY CI NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA.

ŻYCZYMY, ABY UŚMIECH ZAWSZE GOŚCIŁ NA TWOJEJ TWARZY.

A KAŻDY DZIEŃ BYŁ WSPANIAŁĄ PRZYGODĄ ,

I NIÓSŁ ZE SOBĄ WIELE POZYTYWNYCH DOŚWIADCZEŃ.

NIE BÓJ SIĘ MARZYĆ, BO OD MARZEŃ WSZYSTKO SIĘ ZACZYNA.”

 

Rodzicu, zapoznaj dziecko z wierszem pt. „Dzieci” D. Gellnerowej

Wszystkie dzieci na całym świecie

Są takie same- lubią skakać na jednej nodze

I lubią zanudzać mamę.

Wszystkie dzieci na całym świecie

Śpiewają wesołe piosenki

I byle kamyk, i byle szkiełko

Biorą jak skarb do ręki. (…)

PORTRETY DZIECI Z 5 KONTYNENTÓW zamieszczone w poniższym linku.

https://kolemsietoczy.pl/fotografie-dzieci-ze-100-krajow-swiata-dzien-dziecka/

Pytania pomocnicze:

-Co lubią robić dzieci na całym świecie?

-Czy cieszą je takie same czynności?

-Co łączy wszystkie dzieci na całym świecie?

-Czym się różnią?

-Czego potrzebuje każde dziecko?

-A Tobie co jest potrzebne do bycia szczęśliwym?

 

Posłuchaj piosenki pt. ”SŁOŃCE NIECH ŚWIECI DLA WSZYSTKICH DZIECI”. Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o treści piosenki. Pomóż nauczyć się słów.

https://www.youtube.com/watch?v=5-gWjuTCl14

Tekst piosenki:


Eskimosom marzną nosy
Upał na Saharze
W Chinach burza się zaczyna
W Grecji słońce praży

Rzekł do dziadka Jerzyk:
"Trudno mi uwierzyć
Że dorośli mleko pili
I że dziećmi byli"
Dziadzio rzekł: "Mój wnuku
Sam strzelałem z łuku"
Laskę rzucił i zanucił...

Słońce niech świeci
Dla wszystkich dzieci
Słońce niech świeci
Dla wszystkich dzieci


Gdyby nie dzieci, to by świat
Dawno na głowę z pieca spadł
Niech więc śmiech dzieci
Świeci jak Wielki Wóz
W skwar i mróz

Eskimosom marzną nosy
Upał na Saharze
W Chinach burza się zaczyna
W Grecji słońce praży

Kiedyś pewien Michał
Przez dzień cały kichał
Więc z wieczora przez telefon
Wezwano doktora
Doktor sprawę zbadał
Rzekł: "Jedyna rada
Lody z rana i śmietana"...

Słońce niech świeci
Dla wszystkich dzieci
Słońce niech świeci
Dla wszystkich dzieci
Gdyby nie dzieci, to by świat
Dawno na głowę z pieca spadł
Niech więc śmiech dzieci
Świeci jak Wielki Wóz
W skwar i mróz

Eskimosom marzną nosy
Upał na Saharze
W Chinach burza się zaczyna
W Grecji słońce praży

Pewien pan cukiernik
Piekł codziennie sernik
Dodawał rodzynek
Bo je lubił jego synek
By słodziutkie ciasto
Nabierało blasku
Piec rozgrzewał, no i śpiewał...

Słońce niech świeci
Dla wszystkich dzieci
Słońce niech świeci
Dla wszystkich dzieci
Gdyby nie dzieci, to by świat
Dawno na głowę z pieca spadł
Niech więc śmiech dzieci
Świeci jak Wielki Wóz
W skwar i mróz

[7x:]
Słońce niech świeci
(Słońce niech świeci)
Dla wszystkich dzieci
(Dla wszystkich dzieci)

 

UNICEF –co to za organizacja?

Czy wiesz, że istnieje organizacja, która dba o dzieci i ich prawa, nosi nazwę UNICEF. Pomaga dzieciom na całym świecie, które utraciły dom i rodziców. Niesie pomoc zwłaszcza w państwach ubogich i objętych wojną. UNICEF wysyła do nich lekarzy, którzy leczą dzieci, nauczycieli- którzy uczą dzieci czytać i pisać, pomaga w zapewnieniu jedzenia i ubrań. UNICEF może pomagać dzieciom dzięki pieniądzom, które dają mu różne państwa oraz dzięki sprzedaży kart pocztowych, które tworzą same dzieci.

POLSKIE DZIECI , gdy jest im źle, mogą się zwrócić o pomoc do KOMITETU OCHRONY PRAW DZIECKA ,który mieści się w Warszawie. Wszystkie dzieci mają prawo do tego, aby czuć się bezpiecznie, bawić się, uczyć oraz aby być kochane i szanowane.

 

MOJE PRAWA – czy znasz swoje prawa? Masz prawnie zagwarantowane:

.Prawo do zabawy i nauki.

.Prawo do niepowodzeń i łez.

.Prawo do prywatności.

.Prawo do miłości i szacunku.

.Prawo do niewiedzy.

.Prawo do wyrażania własnych myśli i uczuć.

.Prawo do przeciwstawiania się złu.

.Prawo do radości.

Spróbuj z pomocą rodzica je wyjaśnić. Co te prawa oznaczają dla CIEBIE?

 

ODWIEDZAMY DZIECI Z INNYCH KONTYNENTÓW –zabawy twórcze.

Przygotuj: globus lub mapę świata, domowe maskotki jakie masz, skakankę lub kawałek sznurka, dwa różne słoiki(wąski i szeroki), ryż, plastikowy kubeczek.

-Przeczytaj nazwy kontynentów na globusie lub na mapie.

-Odszukaj i pokaż kontynent Afryki. Powiedz: Kto zamieszkuje Afrykę? Czym różnią się od nas mieszkańcy Afryki? Jaki jeszcze kolor skóry mogą mieć ludzie żyjący na ziemi? Czy mali mieszkańcy Afryki, oprócz koloru skóry, różnią się czymś od Ciebie?

-Ile głosek jest w tej nazwie? Pośród swoich maskotek, wybierz te które obrazują zwierzęta mieszkające w Afryce np. zebra, papuga, krokodyl, lew itp. Podziel na głoski nazwy tych zwierząt i policz . Ułóż zwierzęta, zaczynając od tego, który ma w nazwie najmniej głosek, do tego, który ma ich najwięcej.

-Krokodyl. Rozłóż na podłodze skakankę, obok kawałek sznurka, są to nasze krokodyle. Zmierz ich długość stopą (stopa za stopą), wypowiadaj głośno poszczególne liczebniki. Który jest dłuższy ? Który jest krótszy? O ile jest dłuższy? O ile krótszy?

-Odszukaj na globusie Azję. Powiedz:  Czym różnią się od nas ludzie mieszkający w Azji? Co najczęściej jedzą ludzie a Azji?

-Gdzie jest więcej ryżu?- zabawa badawcza. Rodzicu, nasyp do słoików taką samą ilość ryżu (po dwa kubeczki)  tak aby nie widziało dziecko. Zapytaj: Gdzie jest więcej ryżu? Jak możemy to sprawdzić? Jeśli dziecko samo nie wymyśli , podpowiedz, że możemy sprawdzić naszą miarką (kubeczkiem plastikowym).Dziecko poprzez odmierzanie kubeczkiem sprawdza: Ile kubeczków ryżu jest w danym słoiku? W którym jest więcej, a w którym mniej? A może jest po tyle samo? Dziecko wyciąga swoje wnioski.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 02.06. WTOREK

 

Temat: Razem z przyjacielem.

 

Cele

Dziecko:

-słucha ze zrozumieniem czytany tekst

- rozumie, co to znaczy „przyjaciel”

-rozwija swoje więzi z kolegami

-maluje portret przyjaciela

-wymienia cechy przyjaciela

-ćwiczy i śpiewa zgodnie z rytmem

 

MÓJ PRZYJACIEL MA NA IMIĘ…Rodzic kieruje rozmową, ustalając odpowiedzi na pytania:

.Kogo nazywamy przyjacielem?

.Jaki on powinien być?

.Jak ma na imię twój przyjaciel?

Rodzic czyta opowiadanie pt. ”O WESOŁEJ LUDWICZCE” A . Świerszczyńskiej ,dziecko słucha ze zrozumieniem.

http://olgierd.superhost.pl/ludwiczka/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=53

O Wesołej Ludwiczce 

 

     

http://olgierd.superhost.pl/ludwiczka/images/stories/linia4.gif

   Była sobie wesoła, bardzo wesoła Ludwiczka. Jak się myła, to śpiewała. Jak szła, to podskakiwała. A jak spała, to się uśmiechała przez sen i wtedy na policzkach robiły jej się dwa ładne, zabawne dołeczki. Nie płakała nawet wtedy, kiedy miała wziąć lekarstwo albo wtedy kiedy stłukła sobie kolano. Ponieważ Ludwiczka była bardzo wesołą dziewczynką postanowiła znaleźć sobie kolegę, który byłby taki wesoły jak ona sama. Poszła więc w świat szukać króla z piernika, który nigdy się nie złościł. Po drodze spotkała zająca, co szybko biegał i miał długie uszy, stracha na wróble, który miał włosy ze starej szczotki a głowę z dyni, ale był bardzo sympatyczny, ślimaka co wszystko robił pomału i świnkę łaciatą, co lubi jeść żołędzie. Wszystkim spodobał się pomysł szukania króla z piernika więc dołączali do Ludwiczki. Wędrowali i pomagali sobie wzajemnie. W końcu dotarli na łąkę, gdzie stał domek ze złotego piernika. Ludwiczka wiedziała, ze tam mieszka król z piernika. Pobiegła pędem w jego stronę, ale nie zauważyła strumyka i wpadła do wody. Przyjaciele wyciągnęli dziewczynkę z opałów. Była cała mokra, ale nie płakała. Widział to wszystko król z piernika. Podszedł do Ludwiczki by ją pocieszyć, ale ta zaczęła się głośno śmiać. Cała gromadka została zaproszona do piernikowego domku. Tam król poczęstował ich miodem na ślicznych spodeczkach. Niestety, zając przypadkiem przewrócił stół i stłukł wszystkie spodeczki. Król z piernika jednak się nie zezłościł, bo miał serce z miodu. W ten sposób Ludwiczka i król z piernika zostali przyjaciółmi na całe życie. Król został także przyjacielem zająca, stracha na wróble, ślimaka i świnki, bo przyjaciele naszych przyjaciół są naszymi przyjaciółmi. http://olgierd.superhost.pl/ludwiczka/images/stories/ludwiczka.jpg


Ustal odpowiedzi na pytania:

.Do kogo szła Ludwiczka?

.Kto pomagał Ludwiczce w kłopotach?

.Kogo spotkała po drodze?

.Co przytrafiło się zajączkowi?

.Jaki wniosek wyciągnął król z piernika?


Wiesz, że ruch to samo zdrowie, tak więc zapraszam na chwilę wysiłku fizycznego z Pipi  i w zabawie pt. „Duży i mały skok” , dostępne  w linkach

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

PORTRET PRZYJACIELA  -praca plastyczna.

Przygotuj: farby plakatowe lub kredki, białą kartkę, kolorowy papier, klej, nożyczki.

Rodzicu, pomóż w nauce na pamięć krótkiego tekstu:

TO NIE BĘDZIE ŻADEN SEKRET

PRZECIEŻ KAŻDY O TYM WIE

DOBRZE JEST MIEĆ PRZYJACIELA

ŻYĆ SAMEMU BARDZO ŹLE

Gdy, już umiesz tekst na pamięć, powiedz go w połączeniu z klaskaniem, tupaniem.

Dokończ zdanie: LUBIĘ………, BO……(podajesz imię kolegi lub koleżanki i mówisz dlaczego go lub ją lubisz).

Przypomnij sobie :Co to jest portret?

Malując portret na co musisz zwrócić uwagę? (kolor i długość włosów ,kolor oczu ,nos, usta, ulubione kolory przyjaciela lub przyjaciółki)

Wiedząc to wszystko namaluj portret swojego przyjaciela lub przyjaciółki.

Samodzielnie zaprojektuj i wykonaj ramkę do portretu.

Czekam na zdjęcie Twojej pracy.

 

ĆWICZENIA W LICZENIU W PODSKOKACH –zabawa matematyczno-muzyczna.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

PRAWA- LEWA  STRONA –podpowiedzią utrwalającą strony może być poniższa zabawa z muzyką:

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

 

 

 ŚRODA, 03. 06. 2020 r.

 

TEMAT:  MY DZIECI MAMY SWOJE PRAWA

 

CELE

DZIECKO:

-zna  własne prawa

-dostrzega potrzebę tworzenia praw i norm

-wyraża emocje w formie zdań

-tworzy rymy z wyrazami

-wykonuje poprawnie  prace plastyczną 

-wypowiada się na temat swoich kolegów, koleżanek

 

Rodzic czyta dziecku wiersz pt. "O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego.

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.

- Rozmowa na temat wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego. Rodzic zadaje pytania.
- Co to są prawa?
- Kto ma swoje prawa?
- Jakie prawa mają dzieci ?
- Czy potrzebne są prawa dla dzieci?
- Jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze?

Rodzic prezentuje dziecku napisy z wybranymi prawami dziecka, i wspólnie z dzieckiem je omawia.

Prawo do zabawy.

Prawo do nauki.

Prawo do życia w rodzinie.

Prawo do życia bez przemocy.

Prawo do wyrażania swoich uczuć.

A  teraz wybierz sobie jedno z tych praw i spróbuj je narysować. Rodzic rozdaje dziecku kredki i

kartkę i czeka na rysunek.     ŚWIETNA PRACA!!!

 

„NAZWIJ SWOJE UCZUCIA”

Dziecko  kończy  rozpoczęte przez rodzica zdanie  np.

Jestem smutny, gdy………

Czuje się szczęśliwy, ponieważ……………….

Boję się gdy……………….

Jestem zły, ponieważ………………………

Czuję się zadowolony, gdy……………….

Jest mi wesoło kiedy……………………………

 

„ZABAWA Z RYMAMI”

Dziecko tworzy rymowankę do podanych słów w zdaniach  podanych przez rodzica.

W zabawie bawiły się dziewczynki –   ( malinki).

Masz dwie rączki   -    ( pączki).

Ze sklepu przyniosłam buraki-  ( ziemniaki).

Jestem wesoła mama- ( rama, dama itp.).

Na drzewie siedzi kotek – (płotek).

Jest mi dzisiaj wesoło-(koło). 




JEDZIE POCIĄG – zabawa ruchowa.

Maszynistą jest rodzic który jedzie z dzieckiem w rytm piosenki: Jedzie pociąg z daleka, na nikogo

 nie czeka konduktorze łaskawy zabierz nas do ………….    poruszają się razem.

Gdy rodzic przestanie śpiewać zatrzymują się na danej stacji.

1.Stacja uśmiechu.

2.Stacja pajacyków.

3. Stacja tańca.

4.Stacja radości.

5. stacja gimnastyki (przysiady, skłony, podskoki).      ALE ŚWIETNA ZABAWA!!!!

 

KOLOROWE CUDAKI – praca plastyczna. Potrzebne będą.

Farby, kartka, pędzel, kubek z wodą.

Rodzic uruchamia link do pracy plastycznej. https://www.youtube.com/watch?v=F1IdW7hChek

Gdy praca będzie gotowa koniecznie zróbcie zdjęcie.   ALE SUPER PRACA!!!

 

ZABAWA W KOMPLEMENTY- Dziecko wypowiada się na temat „Co lubię i  co mi się podoba u swoich

Kolegów i koleżanek”.

 

ZABAWA  USPAKAJAJĄCO- WYCISZAJĄCA- ćwiczenia oddechowe. Dziecko wykonuje ćwiczenia 

oddechowe: głęboki wdech nosem- wydech ustami wymawiając przy tym różne głoski ( coraz 

głośniej, coraz ciszej).             BRAWO!!!

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Czwartek, 05.06.2020 r.



Temat: W co się bawią dzieci w innych krajach?

 

Cele

Dziecko:

  • zna zabawy dzieci z innych krajów

  • rozpoznaje i nazywa litery w wyrazie

  • próbuje czytać wyrazy

  • tworzy kompozycje według własnego pomysłu

  • porusza się w rytm muzyki

 

Co będzie potrzebne:

  • kartka z bloku rysunkowego

  • ołówek

  • kolorowa plastelina

 

1.Poznajemy zabawy dzieci z innych krajów.

Kochany rodzicu, bardzo proszę przeczytaj dziecku opis trzech zabaw. Wybierzcie wspólnie jedną z nich i pobawcie się.

 

PAKISTAN - Rangoli
Ta egzotyczna zabawa polega na tworzeniu barwnych kompozycji-obrazów na ziemi lub asfalcie. Narysujcie dowolny kształt lub wzór, łatwy do wypełniania. Może to być np. jakiś duży kwiat, fantazyjny domek czy mandala. Teraz należy „pokolorować” obraz barwnymi i niezwykłymi „wypełniaczami”: trawą, kamyczkami, płatkami kwiatów, listkami itp. Gdy maluchy zrobią taki piękny obraz, pstryknij mu zdjęcie!
W rangoli można bawić się też zimą - rozłóż na podłodze duże arkusze papieru

 

GHANA - Pilolo!
W tym kraju wiele dzieci ma ograniczony dostęp do zabawek, ale maluchy wiedzą, jak się rozerwać i bez nich! Do Pilolo potrzeba kamyków (jeśli gra toczy się na trawie) lub monet (gdy gracie na podłożu pełnym kamyczków lub w domu). Na ziemi narysujcie linię lub połóżcie na dywanie sznurek. Wybierzcie spośród uczestników gry (musi ich być min. czterech) szefa. Będzie on dawał sygnał do startu i decydował, kto wygrał dany wyścig. Teraz gracze muszą się odwrócić tyłem do linii, a szef pochowa w trawie czy porozkłada na ziemi lub dywanie kamyczki (monety). Gdy szef da sygnał, gracze stają przodem do linii i na hasło „Pilolo!” zaczynają wyścig w poszukiwaniu kamyka czy monety. Kto pierwszy znajdzie i najszybciej przybiegnie z powrotem za linię, dostaje od szefa jeden punkt. Szefem są wszyscy zawodnicy kolejno, zmienia się on co wyścig.

 

 GRECJA - Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy!
Oczywiście po grecku tytuł tej gry brzmi zupełnie inaczej, jednak ponieważ w Polsce popularna jest pod taką nazwą, to ją wykorzystajmy. Polecamy ten podwórkowy hicior, bo jego zasady są proste, a frajdy z zabawy mnóstwo! W grze uczestniczy minimum trójka dzieci. Jedna osoba to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie dzieci szybko biegną w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto zaś pierwszy dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce. 

Poznałeś (aś) dwa nowe słowa: RANGOLI i PILOLO, proszę nazwij wszystkie litery w tych wyrazach.

 

2.Tworzymy własną kompozycję.

Pamiętasz na czym polegała zabawa Rangoli?

Przygotuj kartkę papieru, ołówek, kolorową plastelinę.

Narysuj dowolny wzór i wypełnij kolorowymi kulkami z plasteliny.

 

3.Potańcz teraz.

https://www.youtube.com/watch?v=jKwBj0OLZ1c 

Taniec pochodzi z Grecji.

 

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 PIĄTEK, 05. 06. 2020 r.

 

TEMAT:  WSZYSTKIE DZIECI LUBIĄ SIĘ BAWIĆ

 

CELE

DZIECKO:

  -swobodnie wykonuje postawione przed nim zadania

-współpracuje z partnerem 

-bezpiecznie zachowuje się podczas ćwiczeń

-odczuwa radość ze wspólnej zabawy

-orientuje się na kartce papieru(prawa strona, lewa strona, środek, góra, dół)

- wciela się w rolę aktora




ZABAWA RUCHOWA NA PRZYWITANIE   - Rodzic wita się  z dzieckiem różnymi częściami ciała –

łokciami, kolanami, głowami, barkami itd.



ĆWICZENIA  PROWADZĄCE  DO WYCZUCIA   WŁASNEGO CIAŁA:

leżenie na podłodze, na plecach z uniesionymi nogami i udfawanie jazdy na rowerze
ślizganie się na brzuchu po podłodze
siedząc – kręcenie się w kółko na pośladkach
turlanie się po podłodze
chodzenie i bieganie na sztywnych nogach
maszerowanie z podnoszeniem kolan


ĆWICZENIA Z MAMĄ
„Paczka” – dziecko zwija się w kłębek, mocno splata dłonie, a rodzic  próbuje rozwiązać paczkę.
„Ciężar” –  dziecko leży nieruchomo na brzuchu na podłodze, a rodzic   stara się je przewrócić na plecy lub poruszyć.
„Waga” – dziecko  stoi naprzeciw rodzica  i chwytają się za ręce, wykonują na przemian przysiady
„Przepychanki” – dziecko  siedzi  w siadzie odwrócone do rodzica  plecami i przepychają się.

 

ZABAWA Z OBRAZKAMI LUB WIDOKÓWKAMI- Rodzic rozkłada na dywanie 5 obrazków lub 

5 widokówek. Mogą być z różnymi krajobrazami lub kwiatami itp. Następnie rodzic  mówi głośno

Jedną, dowolną literę z alfabetu, a zadaniem dziecka jest wskazać obrazek lub widokówkę na której jest jakiś

element lub rzecz, która zaczyna się tą literą np. litera m – morze, litera f- fiołki,  litera s- słońce,

litera n – niebo itp.

 

SAŁATKA OWOCOWA Z POLEWĄ CZEKOLADOWĄ- zabawa kulinarna pt.” Zostań kucharzem”.

Rodzic zaprasza swoje dziecko do krojenia pysznej sałatki, tłumaczy jak należy przygotować 

się do niej. Najpierw myjemy ręce, zakładamy fartuch, następnie myjemy dokładnie owoce 

obieramy ze skórki i kroimy do miski. Oczywiście sztućce i talerze  powinny być plastikowe.

Kroimy na desce na małe cząstki, jak już będzie skrojona polewamy polewą czekoladową.

                    ALE BĘDZIE PYSZNE DANIE!!!!

A teraz po skończeniu tego zadania rodzic zaprasza do sałatki owocowej w tańcu.

,Uruchamia link do kroków tanecznych. https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

                       ALE TANIEC BRAWO!!!

 

„NA WIOSENNEJ ŁACE” – rysowanie według instrukcji rodzica na zielonych kartkach. 

Rodzic mówi głośno a dziecko rysuje.

Nadeszła wiosna. Na łące w prawym górnym rogu zaświeciło słoneczko. Na środku łąki fruwał

kolorowy motyl. W lewym dolnym rogu wyrósł kwiatek. W prawym dolnym rogu rosło drzewko.

W lewym górnym rogu płynęła chmurka.  

                                                                                    BRAWO!!! SUPER NARYSOWŁEŚ( ŁAŚ).

 

MASAŻYK   – rodzic siada za dzieckiem w siadzie skrzyżnym i wykonuje ruchy na plecach:

Tu płynie rzeczka - wzdłuż kręgosłupa z góry na dół rysujemy linię falistą

Tędy przeszła pani na szpileczkach - szybko kroczymy czubkami palców wskazujących

Tu stąpały słonie - powoli kroczymy płasko ułożonymi dłońmi

I biegły konie - szybko stukamy pięściami

Wtem przemknęła szczypaweczka  – poszczypujemy

Zaświeciły dwa słoneczka - dłońmi zataczamy kółka

Spadł drobniutki deszczyk - stukamy opuszkami palców

Czy przeszedł cię dreszczyk? - nagle gilgoczemy  w kark.



ZIMNO ,CIEPŁO, GORĄCO – zabawa  w poszukiwanie  skarbu.

Rodzic chowa jakiś przedmiot może być (maskotka, auto, piłka, książka), a dziecko ma 

odnaleźć ten skarb. Rodzic daje wskazówki stopniując słowa – zimno, ciepło, informując 

poszukiwacza że jest blisko (ciepło, cieplej, gorącą),  a gdy daleko (zimno, mróz). Jak dziecko

odnajdzie skarb chowa i zmiana szuka teraz mama. 

 

ZABAWA W TEATR  -  Rodzic i dziecko zamieniają się rolami. Rodzic jest dzieckiem a dziecko 

rodzicem. Można wcielić się w postać z bajek i stworzyć własną bajkę. Warto pamiętać, aby 

dać dziecku przewodzić w zabawie! Słuchać jego pomysłów i zachęcać do inicjowania nowych

scenariuszy i pomysłów.                          SUPER ZABAWA!!!!

 

I na koniec zapraszam do piosenki pt. „Wszystkie dzieci nasze są" Majki Jeżowskiej.

Rodzic łapie za rękę dziecko i tańczą w kole. Link do piosenki-

https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o