Przedszkole Miejskie nr 1 Morskie Skarby

Grupa "Rybacy" na XIII tydzień

Zajęcia od 15 do 19.06.2020 r.

 15.06.2020 r. poniedziałek

 

Temat: Co słychać w gospodarstwie?

 

Cele

Dziecko:

  • uczestniczy w zabawie ruchowej

  • opisuje wygląd zwierzęcia na podstawie obrazka

  • potrafi odpowiedzieć na pytanie czym zajmuje się rolnik

  • uzupełnia historyjkę obrazkową

 

Co będzie potrzebne:

  • książka część 4

 

1. Zabawa ruchowa ze śpiewem.

Wiem, że Was zbyt mało, ale spróbujcie.

https://www.youtube.com/watch?v=knIuLWPSmDg  

 

2 .Gospodarstwo i życie na wsi.

Wysłuchaj uważnie opowiadania:

https://www.youtube.com/watch?v=v20WMrcDRK4

odpowiedz na pytania:

  • Czym zajmuje się rolnik?

  • Jakie nazwy maszyn rolniczych zapamiętałeś?

Brawo dla Ciebie.

 

3. Od ziarenka do bochenka.

Obejrzyj prezentację.

https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI 

Teraz otwórz swoją książkę (część 4) na stronie 66 i spróbuj samodzielnie uzupełnić historyjkę obrazkową.

 

4. Skąd się bierze miód?

Obejrzyj film i wykonaj zadanie nr 1 ze strony 67

https://www.youtube.com/watch?v=aO67AbeIOAk

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

 

16.06.2020 r. wtorek

 

Temat: Literkowa farma.

 

Cele

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta gospodarskie

  • wyróżnia głoski w nagłosie

  • rozpoznaje litery

  • doskonali spostrzegawczość 

  • uważnie słucha czytanego wiersza

  • odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości

 

Co będzie potrzebne:

  • książka część 4

  • kredki

  • kartka rysunkowa

 

1.Zwierzęta żyjące w gospodarstwie wiejskim.

Obejrzyj uważnie film. Zapamiętaj jakie odgłosy wydają prezentowane zwierzęta. Postaraj się przeczytać podpisy przy zwierzętach. Rozwiąż zagadki.

Powodzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0 

 

2.Literkowe palce.

Weź kartkę i kredki. Obrysuj swoją dłoń. Na czubku każdego palca zapisz dowolną literę. Teraz postaraj się wymyślić zwierzęta, których nazwy rozpoczynają się tymi literami.

Narysuj te zwierzęta.

Brawo dla Ciebie.

 

3.Czy to jest możliwe?

Drogi rodzicu, przeczytaj dziecku wiersz.

Podróż

Zabrał kiedyś pewien Maniek

swoją żonę Czesię

do miasteczka pod Poznaniem,

które Kórnik zwie się.

Spakowali różne graty,

waliz wzięli osiem,

zapomnieli tylko mapy,

lecz mieli to w nosie.

Bo bez mapy, jak wiadomo,

życie jest ciekawsze,

a gdy trzeba, to o pomoc

poprosi się zawsze.

Ludzie pomagali chętnie.

Choć bywało czasem,

że im jakoś dziwnie mętnie

wskazywali trasę…

Mimo wszystko po pół roku

dotarli do celu.

Przywitało ich: „Ko-ko-ku!”

kur i kurcząt wielu.

Dziwne…

Pokój zamówili w hotelu Pod Różą,

a na miejscu otrzymali

jedną grzędę kurzą.

Jedną grzędę?

A to psikus!

Pod Poznaniem?

Tak, w kurniku…

Agnieszka Frączek Źródło: Agnieszka Frączek, „Podróż” [w:] „Jedna literka a zmiana wielka”, Wydawnictwo Literatura, Łódź 2015

 

Pytania do wiersza:

  • Jak nazywa się małe miasto pod Poznaniem? 

  • Czego nie spakował Maniek na wycieczkę?

  •  Czy Maniek z żoną dojechał do miasta Kórnik?

  •  Gdzie trafił Maniek?

  •  Kto mieszkał w tym kurniku?. 

 

 Podsumujmy: To, co pisarz opisuje w książce to fikcja, to coś, co powstaje w jego głowie. Może być bardzo prawdziwe i może być też zupełnie fantastyczne. W książkach można opisywać zdarzenia, które nie mogą mieć miejsca w życiu, takie jak zamieszkanie w kurniku i postacie, które nie istnieją w rzeczywistości, takie jak wróżki czy krasnoludki. I to jest właśnie w książkach ciekawe, że zapisana jest w nich ludzka wyobraźnia, która może wszystko.

 

4.Praca z książką.

Otwórz swoją książkę na stronie 68 i wykonaj zadanie 1.

 

5.Poruszaj się.

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

17.06.2020 r. środa

 

Temat: Bez zwierząt świat byłby smutny.

 

Cele

Dziecko:

  • doskonali wymowę podczas ćwiczeń artykulacyjnych

  • podejmuje próby czytania 

  • wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę

  • nazywa produkty zrobione z mleka

  • recytuje krótki tekst z modulowaniem głosu

  • rozwija wyobraźnię i inwencję twórczą

 

Co będzie potrzebne

  • książka część 4

  • książka, album ze zwierzętami

  • ołówek

  • kredki

  • kartka rysunkowa

  • piłka

  • hula hop

dla chętnych:

  • płyn do naczyń

  • brokat

  • barwniki

  • zakraplacze

  • patyczki higieniczne

  • tacka plastikowa

  • mleko

 

  1. Czarna krowa w kropki bordo...

Drogi rodzicu naucz swoje dziecko rymowanki:

Czarna krowa w kropki bordo

gryzła trawę , kręcąc mordą. 

Zwracaj uwagę na prawidłową wymowę wszystkich słów.

 

  1. Odczytywanie nazw zwierząt.

Proszę weź przygotowaną książkę, wyszukaj zwierzęta, które lubisz i odczytaj ich nazwy.

Brawo! Coraz lepiej czytasz.

 

  1. Skąd się bierze mleko?

Wiem, że to wiesz, ale obejrzyj.

https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0&t=294s  

Opowiedz rodzicowi jak mleko trafiło do sklepu.

 

  1. Co się robi z mleka?

Obejrzyj film i powiedz jakie produkty robi się z mleka.

https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ 

 

  1. Praca z książką.

Otwórz swoją książkę na stronie 70 i wykonaj zadanie 1i 2.

Wierszyk powtórz w różny sposób np. szeptem, jak robot, wykrzycz.

Powodzenia.

 

  1. Moje ulubione zwierzątko.

Czy masz jakieś zwierzątko w domu?

Jeżeli masz to narysuj je. Nie masz? Nic nie szkodzi. Narysuj zwierzątko, które chciałbyś (chciałabyś) mieć.

 

  1. Poćwicz.

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 



Dla chętnych:

https://www.youtube.com/watch?v=MYRWigC-aB0 

Miłej zabawy.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~``

 

 czwartek, 18.06.2020 r.

 

TematPrzeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim.

 

Cele

Dziecko:

  • nazywa zwierzęta gospodarskie i ich młode

  • porównuje liczebność zbiorów

  • posługuje się znakami matematycznymi: =, <, >

  • lepi drobne elementy z plasteliny

  • porusza się w rytm muzyki

Co będzie potrzebne:

  • Książka część 4

  • ołówek

  • plastelina

  • patyczki lub zapałki

 

  1. „Mama, tata, dziecko...”

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U&t=56s 

Obejrzyj uważnie film. Odpowiedz na zagadki kończące film.

Dokończ zdania:

  • Dziecko krowy to …

  • Dziecko kury to …

  • Dziecko świni to …

  • Dziecko kozy to …

  • Dziecko owcy to …

  • Dziecko konia to …

Brawo!

 

  1. Tyle samo, mniej, więcej.

Mówiliśmy już o znaku równości. Wiesz, że oznacza on, iż po jednej i drugiej stronie jest tyle samo. Pamiętasz jak wygląda?. Masz rację, to dwie równoległe linie: =.

Teraz poznasz znak mniejszości i większości: <, >.

To takie głodne i łakome pisklaki, które dziób kierują w stronę, gdzie jest więcej. Obejrzyj filmy. 

https://www.youtube.com/watch?v=NBAiuJ6O6Hk  

https://www.youtube.com/watch?v=yWpSenPpxnQ 

Prawda, że proste?

Weź patyczki i poukładaj różne liczebnie zbiory.

Np. 5 i 10

        4 i 2

        7 i 4

Wstaw w miejsce „ i” znak < lub >. Znak można ułożyć z patyczków.

 

  1. Praca z książką.

Otwórz książkę na stronie 73 i wykonaj zadanie 1 i 2.

Super!

 

  1. Zwierzęta z plasteliny.

Wykonaj z plasteliny zwierzęta gospodarskie. Proszę, aby to były mamy ze swoimi dziećmi

Może będzie to krowa i cielaczek? :)

 

  1. Poruszaj się.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

 

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

piątek, 19. 06. 2020 r.

 

Temat: Zwierzęta wokół nas.

Cele

Dziecko: 

  • dzieli słowa na głoski

  • rozwiązuje zagadki (prawda/ fałsz)

  • rysuje według instrukcji

  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

  • rozumie potrzebę wyciszenia i odpoczynku

 

Co będzie potrzebne:

  • kartka rysunkowa

  • ołówek

  • patyczki lub zapałki

 

  1. Ile głosek?

Przygotuj patyczki. Drogi rodzicu, przeczytaj dziecku poniższe wyrazy. Czytaj je pojedynczo i powoli. Zadaniem dziecka będzie położenie tylu patyczków, ile głosek usłyszy w wypowiadanym przez Ciebie słowie.

koza

owca

kot

krowa

kura

indyk

Gratuluję.

 

  1. Prawda czy fałsz?

Posłuchaj zdań czytanych przez rodzica. Powiedz czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

  • Rolnik to osoba, która pracuje w cyrku.

  • Rolnik zna się na uprawie roślin i hodowli zwierząt.

  • Obora to budynek, w którym mieszkają krowy.

  • Kury mieszkają w chlewiku.

  • Kury mieszkają w kurniku.

  • Młode psa to szczenię.

  • Twaróg robi się z mleka.

  • Piekarz produkuje ser żółty.

 

  1. Portret pieska.

Przygotuj kartkę i ołówek. Rodzic będzie Ci czytał wierszyk. Ty w trakcie czytania postaraj się narysować pieska zgodnie z instrukcją.

Drogi Rodzicu, przeczytaj dziecku:

Jedna kreska, druga kreska,

Narysuję zaraz pieska.

Krągły tułów, cztery nogi,

Piesek gotów jest do drogi.

Jeszcze ogon do machania,

głowa, uszy do słuchania.

Mały nosek, oczka dwa.

Pies już biegnie, za nim- ja.

Bardzo ładny piesek

 

  1. Poćwicz dodawanie i odejmowanie.

Zbieraj ananasy. Powodzenia.

https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-w-zakresie-10_1_4 

 

  1. Poćwicz.

https://www.youtube.com/watch?v=DNh8ApBuDn0 

Pewnie się zmęczyłeś (aś)?

 

  1. Zrelaksuj się, odpocznij

https://www.youtube.com/watch?v=QlnLpkLfgaI