Grupa "Rybacy"
I tydzień
23 marzec 2020r. PONIEDZIAŁEK
Temat: Wiosna
cele:Poznanie pierwszych oznak wiosny
Wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
Rozwijanie wyobraźni plastycznej
1. Wysłuchanie bajki o chomiku:
Pytania do tekstu:
Na ile zamków chomik zamknął drzwi swojego domku kiedy wyszedł na spacer?
Jaki ptak przestraszył chomika?
Kto uratował chomika?
2. Jak wygląda wiosna?
Praca plastyczna (jeżeli nie masz materiałów, poproś dziecko aby samo wymyśliło pracę plastyczną nt " jak wygląda wiosna")
3. Piosenka o wiośnie
4. Spacer po parku.
Link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w
_____________________________________________________________________________________________________________________
25.03.2020 r. Środa
Cele:
- Zapoznanie z literą H h
- Analiza słuchowa wyrazów: harfa, Henryk, hulajnoga, wahadło
- Wysłuchaj wiersza Jana Brzechwy „ Przyjście wiosny”
https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk
Odpowiedz na pytania:
Jakimi pojazdami miała przyjechać wiosna? (wymień przynajmniej trzy)
Jak wiosna przyszła naprawdę?
2.Wysłuchaj piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=tZjEIqfKJ-s
- Weź od mamy nitkę i spróbuj „ napisać” H, h- super Ci wyszło
- Otwórz ćwiczenia ( część 3) na stronie 68, tam gdzie jest H- dasz radę sam (a)
- Znajdź harfę. Podziel słowo harfa na sylaby (wyklaszcz je)
- Powiedz gdzie słychać h (na początku, w środku czy na końcu?), jak myślisz: jest to samogłoska czy spółgłoska?. Zaznacz odpowiednim kolorem jej miejsce. Super! pamiętałeś(aś), ze spółgłoski są niebieskie.
- Zrób to samo z pozostałymi obrazkami (Henryk, hulajnoga, wahadło)
- Jeśli masz ochotę to odszyfruj kody. Wiedziałam, że Ci się uda.
- Narysuj te piękne stokrotki, ale nie odrywaj ołówka od kartki ( żółte środki zostaw)
- Spróbuj teraz napisać H, h.
Brawo dla Ciebie
_________________________________________________________________________________________________________________
26.03.2020 r. Czwartek
Temat: Wiosenkowo, fiołkowo.
Cele:
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- Rozbudzanie wyobraźni i poszerzanie wiedzy o świecie
- Analizowanie i wypowiadanie się na temat tekstu słuchanego
- Rozpoznaje wiosenne kwiaty
- Podąża według instrukcji graficznej
- Drogi rodzicu, przeczytaj opowiadanie dziecku L. Krzemienieckiej „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”:
A teraz poproś aby dziecko opowiedziało, o czym było opowiadanie, zachowując chronologiczny porządek zdarzeń.
Zadaj pytania: Co zmieniło się w lesie wraz z nadejściem wiosny?
Po czym Hałabała rozpoznawał wiosnę?
Jaki kłopot miała wiewiórka?
W czym Hałabała jej pomógł?
2. Obejrzyj uważnie filmik i spróbuj rozpoznać wiosenne kwiaty
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg - super, dużo zapamiętałeś/aś
3. Otwórz ćwiczenia (część3 – str. 70)
Rodzicu, przeczytaj tekst dziecku. Dziecko: ogląda konturowe rysunki pod tekstem i nazywa przedmioty i rośliny, które one przedstawiają. Wyjaśnia ich funkcje lub przeznaczenie. Czy przedmioty z rysunków pojawiają się w tekście? Pokoloruj obrazki, których nazwy wystąpiły w tekście - postaraj się aby nie było białych luk
4. W nawiązaniu do zabawy z krasnalem Hałabałą zrealizuj kolejne zadanie ( ćw.1, str. 71)
Wytycz trasę przez tabelę według wskazanego rytmicznego układu elementów – super ci poszło
Teraz przejdź do ćwieczenia 2 – przyklej w stawach żabki, przestrzegając zasady:
co najmniej jedna żabka w stawie, po czym dorysuj muszki tak, aby każda żabka miała co najmniej po dwie. Przelicz ile razem muszek fruwa nad żabkami.
Brawo! Super ci poszło
___________________________________________________________________________________________________
27.03.2020 r. Piątek
Temat: Wyprawa po wiosenne słońce
Cele:
- Dolicza i odlicza, dodaje i odejmuje w zakresie 10
- Układa proste działania matematyczne z użyciem znaków: „+”, „-”, „=”
- Układa proste opowiadania matematyczne do podanej formuły matematycznej
- Wykonuje prace plastyczne poprzez łączenie naturalnych materiałów
- Drogi rodzicu, na początek pobaw się z dzieckiem matematyką w zakresie 10.
Można użyć do tego rzeczy domowego użytku, np.: nakrętki, klamerki, owoce, kredki, muszelki itp. Dziecko tworzy różne zbiory, dokłada i odlicza, dodaje i odejmuje – starajmy się, aby wynik znało dziecko. Role mogą się także odwrócić – i rodzic tworzy zbiory i rozwiązuje zadanie a dziecko sprawdza poprawność. Stawiamy na samodzielność
2. „Wiosenna matematyka” – przechodzimy do zadań w kartach pracy 3 ( ćw. 1, str.72)
Dziecko: rozwiąż działania matematyczne – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Zapisz odpowiedni wynik działania – super
Teraz przyjrzyj się ilustracją – spróbuj połączyć wykonane działania z daną ilustracją, tak aby do siebie pasowały – brawo, wiedziałam że sobie poradzisz.
Następnie spróbuj wymyśleć i powiedzieć rodzicowi zadanie do danej ilustracji i działania, np.: Zosia dostała 5 tulipanów, a potem jeszcze 5 żonkili. Ile ma razem wszystkich kwiatów?
3. Kolejne ćwiczenie (ćw.1,2, str. 72)
W kolejnym zadaniu zmierzysz się z piramidami matematycznymi – brzmi groźnie, spokojnie na pewno sobie poradzisz
Przelicz oczka na kostkach, z których ułożone są wieże. Teraz dorysuj na pustych ściankach kostek tyle oczek, aby łącznie na wszystkich kostkach było ich 10. – super!
Następnie przejdź do zadania 2.
Przypomnij sobie kierunki prawo/lewo i do dzieła.
Obejrzyj znaki kierunkowe w zadaniu, powiedz co pokazują poszczególne strzałki?
A teraz przeanalizuj trasy rodzinnej wycieczki rowerowej, kieruj się znakami wyznaczającymi kierunek poruszania się – taki ukryty szyfr. Na koniec kredką narysuj po śladzie właściwą trasę.
Brawo! Super ci poszło
4. A teraz coś co uwielbiacie najbardziej – praca plastyczne!
W nawiązaniu do tematów i pięknej wiosny jaka nas otacza, spróbuj wykonać…. Portret Pani Wiosny! Ale to będzie portret z materiałów jakie podkradniemy mamie w kuchni, bądź przyniesiemy ze spaceru. Wykorzystaj tylko naturalne materiały, tj., różne makarony, patyki, kamyczki, trawa, kasza itd. Uwielbiamy takie arcydzieła!
Możesz ułożyć portret na kartce, desce, możesz poprosić rodzica o przyklejanie ciepłym klejem, a na koniec poproś o zrobienie zdjęcia
Drogi rodzicu, jeśli to możliwe, prześlij zdjęcie nam na maila.
Udanej zabawy
Dodatkowo dla zabicia nudy – przesyłam link, gdzie dzieci mogą posłuchać historyjek, trochę pobawić się matematyką i poznać inną wersję zabawy na komputerze
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p1.html?v=678