Grupa "Rybacy" na XIII tydzień
Zajęcia od 15 do 19.06.2020 r.
15.06.2020 r. poniedziałek
Temat: Co słychać w gospodarstwie?
Cele
Dziecko:
-
uczestniczy w zabawie ruchowej
-
opisuje wygląd zwierzęcia na podstawie obrazka
-
potrafi odpowiedzieć na pytanie czym zajmuje się rolnik
-
uzupełnia historyjkę obrazkową
Co będzie potrzebne:
-
książka część 4
1. Zabawa ruchowa ze śpiewem.
Wiem, że Was zbyt mało, ale spróbujcie.
https://www.youtube.com/watch?v=knIuLWPSmDg
2 .Gospodarstwo i życie na wsi.
Wysłuchaj uważnie opowiadania:
https://www.youtube.com/watch?v=v20WMrcDRK4
odpowiedz na pytania:
-
Czym zajmuje się rolnik?
-
Jakie nazwy maszyn rolniczych zapamiętałeś?
Brawo dla Ciebie.
3. Od ziarenka do bochenka.
Obejrzyj prezentację.
https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI
Teraz otwórz swoją książkę (część 4) na stronie 66 i spróbuj samodzielnie uzupełnić historyjkę obrazkową.
4. Skąd się bierze miód?
Obejrzyj film i wykonaj zadanie nr 1 ze strony 67
https://www.youtube.com/watch?v=aO67AbeIOAk
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
16.06.2020 r. wtorek
Temat: Literkowa farma.
Cele
Dziecko:
-
rozpoznaje i nazywa zwierzęta gospodarskie
-
wyróżnia głoski w nagłosie
-
rozpoznaje litery
-
doskonali spostrzegawczość
-
uważnie słucha czytanego wiersza
-
odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości
Co będzie potrzebne:
-
książka część 4
-
kredki
-
kartka rysunkowa
1.Zwierzęta żyjące w gospodarstwie wiejskim.
Obejrzyj uważnie film. Zapamiętaj jakie odgłosy wydają prezentowane zwierzęta. Postaraj się przeczytać podpisy przy zwierzętach. Rozwiąż zagadki.
Powodzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
2.Literkowe palce.
Weź kartkę i kredki. Obrysuj swoją dłoń. Na czubku każdego palca zapisz dowolną literę. Teraz postaraj się wymyślić zwierzęta, których nazwy rozpoczynają się tymi literami.
Narysuj te zwierzęta.
Brawo dla Ciebie.
3.Czy to jest możliwe?
Drogi rodzicu, przeczytaj dziecku wiersz.
Podróż
Zabrał kiedyś pewien Maniek
swoją żonę Czesię
do miasteczka pod Poznaniem,
które Kórnik zwie się.
Spakowali różne graty,
waliz wzięli osiem,
zapomnieli tylko mapy,
lecz mieli to w nosie.
Bo bez mapy, jak wiadomo,
życie jest ciekawsze,
a gdy trzeba, to o pomoc
poprosi się zawsze.
Ludzie pomagali chętnie.
Choć bywało czasem,
że im jakoś dziwnie mętnie
wskazywali trasę…
Mimo wszystko po pół roku
dotarli do celu.
Przywitało ich: „Ko-ko-ku!”
kur i kurcząt wielu.
Dziwne…
Pokój zamówili w hotelu Pod Różą,
a na miejscu otrzymali
jedną grzędę kurzą.
Jedną grzędę?
A to psikus!
Pod Poznaniem?
Tak, w kurniku…
Agnieszka Frączek Źródło: Agnieszka Frączek, „Podróż” [w:] „Jedna literka a zmiana wielka”, Wydawnictwo Literatura, Łódź 2015
Pytania do wiersza:
-
Jak nazywa się małe miasto pod Poznaniem?
-
Czego nie spakował Maniek na wycieczkę?
-
Czy Maniek z żoną dojechał do miasta Kórnik?
-
Gdzie trafił Maniek?
-
Kto mieszkał w tym kurniku?.
Podsumujmy: To, co pisarz opisuje w książce to fikcja, to coś, co powstaje w jego głowie. Może być bardzo prawdziwe i może być też zupełnie fantastyczne. W książkach można opisywać zdarzenia, które nie mogą mieć miejsca w życiu, takie jak zamieszkanie w kurniku i postacie, które nie istnieją w rzeczywistości, takie jak wróżki czy krasnoludki. I to jest właśnie w książkach ciekawe, że zapisana jest w nich ludzka wyobraźnia, która może wszystko.
4.Praca z książką.
Otwórz swoją książkę na stronie 68 i wykonaj zadanie 1.
5.Poruszaj się.
https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
17.06.2020 r. środa
Temat: Bez zwierząt świat byłby smutny.
Cele
Dziecko:
-
doskonali wymowę podczas ćwiczeń artykulacyjnych
-
podejmuje próby czytania
-
wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę
-
nazywa produkty zrobione z mleka
-
recytuje krótki tekst z modulowaniem głosu
-
rozwija wyobraźnię i inwencję twórczą
Co będzie potrzebne
-
książka część 4
-
książka, album ze zwierzętami
-
ołówek
-
kredki
-
kartka rysunkowa
-
piłka
-
hula hop
dla chętnych:
-
płyn do naczyń
-
brokat
-
barwniki
-
zakraplacze
-
patyczki higieniczne
-
tacka plastikowa
-
mleko
-
Czarna krowa w kropki bordo...
Drogi rodzicu naucz swoje dziecko rymowanki:
Czarna krowa w kropki bordo
gryzła trawę , kręcąc mordą.
Zwracaj uwagę na prawidłową wymowę wszystkich słów.
-
Odczytywanie nazw zwierząt.
Proszę weź przygotowaną książkę, wyszukaj zwierzęta, które lubisz i odczytaj ich nazwy.
Brawo! Coraz lepiej czytasz.
-
Skąd się bierze mleko?
Wiem, że to wiesz, ale obejrzyj.
https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0&t=294s
Opowiedz rodzicowi jak mleko trafiło do sklepu.
-
Co się robi z mleka?
Obejrzyj film i powiedz jakie produkty robi się z mleka.
https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ
-
Praca z książką.
Otwórz swoją książkę na stronie 70 i wykonaj zadanie 1i 2.
Wierszyk powtórz w różny sposób np. szeptem, jak robot, wykrzycz.
Powodzenia.
-
Moje ulubione zwierzątko.
Czy masz jakieś zwierzątko w domu?
Jeżeli masz to narysuj je. Nie masz? Nic nie szkodzi. Narysuj zwierzątko, które chciałbyś (chciałabyś) mieć.
-
Poćwicz.
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Dla chętnych:
https://www.youtube.com/watch?v=MYRWigC-aB0
Miłej zabawy.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~``
czwartek, 18.06.2020 r.
Temat: Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim.
Cele
Dziecko:
-
nazywa zwierzęta gospodarskie i ich młode
-
porównuje liczebność zbiorów
-
posługuje się znakami matematycznymi: =, <, >
-
lepi drobne elementy z plasteliny
-
porusza się w rytm muzyki
Co będzie potrzebne:
-
Książka część 4
-
ołówek
-
plastelina
-
patyczki lub zapałki
-
„Mama, tata, dziecko...”
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U&t=56s
Obejrzyj uważnie film. Odpowiedz na zagadki kończące film.
Dokończ zdania:
-
Dziecko krowy to …
-
Dziecko kury to …
-
Dziecko świni to …
-
Dziecko kozy to …
-
Dziecko owcy to …
-
Dziecko konia to …
Brawo!
-
Tyle samo, mniej, więcej.
Mówiliśmy już o znaku równości. Wiesz, że oznacza on, iż po jednej i drugiej stronie jest tyle samo. Pamiętasz jak wygląda?. Masz rację, to dwie równoległe linie: =.
Teraz poznasz znak mniejszości i większości: <, >.
To takie głodne i łakome pisklaki, które dziób kierują w stronę, gdzie jest więcej. Obejrzyj filmy.
https://www.youtube.com/watch?v=NBAiuJ6O6Hk
https://www.youtube.com/watch?v=yWpSenPpxnQ
Prawda, że proste?
Weź patyczki i poukładaj różne liczebnie zbiory.
Np. 5 i 10
4 i 2
7 i 4
Wstaw w miejsce „ i” znak < lub >. Znak można ułożyć z patyczków.
-
Praca z książką.
Otwórz książkę na stronie 73 i wykonaj zadanie 1 i 2.
Super!
-
Zwierzęta z plasteliny.
Wykonaj z plasteliny zwierzęta gospodarskie. Proszę, aby to były mamy ze swoimi dziećmi
Może będzie to krowa i cielaczek? :)
-
Poruszaj się.
https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
piątek, 19. 06. 2020 r.
Temat: Zwierzęta wokół nas.
Cele
Dziecko:
-
dzieli słowa na głoski
-
rozwiązuje zagadki (prawda/ fałsz)
-
rysuje według instrukcji
-
wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
-
rozumie potrzebę wyciszenia i odpoczynku
Co będzie potrzebne:
-
kartka rysunkowa
-
ołówek
-
patyczki lub zapałki
-
Ile głosek?
Przygotuj patyczki. Drogi rodzicu, przeczytaj dziecku poniższe wyrazy. Czytaj je pojedynczo i powoli. Zadaniem dziecka będzie położenie tylu patyczków, ile głosek usłyszy w wypowiadanym przez Ciebie słowie.
koza
owca
kot
krowa
kura
indyk
Gratuluję.
-
Prawda czy fałsz?
Posłuchaj zdań czytanych przez rodzica. Powiedz czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.
-
Rolnik to osoba, która pracuje w cyrku.
-
Rolnik zna się na uprawie roślin i hodowli zwierząt.
-
Obora to budynek, w którym mieszkają krowy.
-
Kury mieszkają w chlewiku.
-
Kury mieszkają w kurniku.
-
Młode psa to szczenię.
-
Twaróg robi się z mleka.
-
Piekarz produkuje ser żółty.
-
Portret pieska.
Przygotuj kartkę i ołówek. Rodzic będzie Ci czytał wierszyk. Ty w trakcie czytania postaraj się narysować pieska zgodnie z instrukcją.
Drogi Rodzicu, przeczytaj dziecku:
Jedna kreska, druga kreska,
Narysuję zaraz pieska.
Krągły tułów, cztery nogi,
Piesek gotów jest do drogi.
Jeszcze ogon do machania,
głowa, uszy do słuchania.
Mały nosek, oczka dwa.
Pies już biegnie, za nim- ja.
Bardzo ładny piesek
-
Poćwicz dodawanie i odejmowanie.
Zbieraj ananasy. Powodzenia.
https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-w-zakresie-10_1_4
-
Poćwicz.
https://www.youtube.com/watch?v=DNh8ApBuDn0
Pewnie się zmęczyłeś (aś)?
-
Zrelaksuj się, odpocznij
https://www.youtube.com/watch?v=QlnLpkLfgaI